The Musée Fabre Decorative Arts department, The Hôtel de Cabrières-Sabatier d'Espeyran

Couverts et bonnes manières: un réveillon chez les Despous de Paul

Autour de la table dressée avec les couverts de la maison, venez découvrir les plus belles façons de dresser votre table pour les fêtes: que met-on sur la table? Où pose-t-on la fourchette, comment? Combien de verres? Quelle nappe, comment plier les serviettes? Comment mangeait-on et que buvait-on à la lumière des bougies? Et quel était au fait, l'éclairage d'ambiance?...

Samedi 2 et 9 décembre de 14h à 16h

Plein tarif 8€/ Pass'Métropole 7€/ tarif réduit 5.50€

Et pour compléter votre après-midi profitez de la visite œnologique de 16h à 18h avec un tarif spécial à 11€ si vous couplez les deux visites!

The Musée Fabre Decorative Arts department: Adult / Group visits

• Opening times

L'hôtel de Cabrières Sabatier d'Espeyran is closed until 30 October.

Tuesdays, Saturdays, Sundays 2pm - 6pm

Groups can request exceptional private opening, only on reservation.

• Group guided visits

Accompanied by a museum or external guide, discover the riches in the Hôtel Cabrières-Sabatier d'Espeyran.

To book a group visit (10 - 20 people maximum) download the reservation form and send it by email to groupes.museefabre@montpellier3m.fr

For more information, contact us on groupes.museefabre@montpellier3m.fr or tel: 04 67 14 83 16.

• Guided visits in other languages

The Musée Fabre Public Service offers guided visits of the Hôtel Cabrières-Sabatier d'Espeyran in English, Italian and Spanish. Groups are limited to 20 people and, for the comfort of all, equipped with audio phones. Reservations must be made at least one month in advance by completing the reservation form and sending it to: groupes.museefabre@montpellier3m.fr